Η Ετοιμασία του Θρόνου εικονογραφείται σταθερά στην πολύμορφη παράσταση της Δευτέρας Παρουσίας, ακριβώς κάτω από τον θρόνο του Ιησού-Κριτή. Μέσα σε κυκλική δόξα βρίσκεται κενός θρόνος με το “προσκεφάλαιον” και το ύφασμα που είναι απλωμένο σ’ αυτόν, καθώς και το υποπόδιο. Πίσω από τον θρόνο, ο Τίμιος Σταυρός με το ακάνθινο στεφάνι με τα σύμβολα του Πάθους (η Λόγχη και ο Σπόγγος) εκατέρωθεν του Σταυρού. Κάτω ακριβώς από τον θρόνο, γονατίζουν ως ικέτες οι δύο Πρωτόπλαστοι, ο Αδάμ και η Εύα. Πίσω από την Εύα δύο ημίγυμνες μορφές, στέκονται με δέος μπροστά στον Δίκαιο Κριτή και είναι έτοιμες να «κριθούν». Το εικονογραφικό θέμα της Ετοιμασίας του Θρόνου αρχικά ήταν ανεξάρτητη παράσταση, αλλά από τον 11ο ή τον 12ο αιώνα ενσωματώθηκε στην παράσταση της Δευτέρας Παρουσίας. Ο κενός θρόνος συνοδεύεται είτε με το Άγιο Πνεύμα (περιστέρι) και το Ευαγγέλιο πάνω σο θρόνο είτε με τα σύμβολα του Πάθους (Σταυρός και λοιπά), οπότε συμβολίζει τη μυστική παρουσία του Χριστού, στα πρότυπα της αντίστοιχης αυτοκρατορικής εικονογραφίας.