Εικονίζεται ο Οίκος Υ του Ακάθιστου Ύμνου (Ὕμνοςἅπαςἡττᾶταισυνεκτείνεσθαισπεύδωντῷπλήθειτῶνπολλῶνοἰκτιρμῶν σου ἰσαρίθμουςγὰρτῇψάμμῳὠδάςἂνπροσφέρωμέν σοι, Βασιλεῦἅγιε, οὐδὲντελοῦμενἄξιονὧνδέδωκαςἡμῖντοῖςσοὶβοῶσιν).Η σκηνή του εν λόγω Οίκου έχει δογματικό-θεολογικό-περιεχόμενο και στην ουσία της συμβολίζει το γεγονός ότι κανένας ύμνος δεν επαρκεί για να υμνηθεί ο Σαρκωθείς Χριστός. Στο μέσο…
Οίκος Γ Ακάθιστου Ύμνου
Εικονίζεται ο Οίκος Γ του Ακάθιστου Ύμνου (Γνῶσιν ἄγνωστον γνῶναι ἡ Παρθένος ζητοῦσα, ἐβόησε πρὸς τὸν λειτουργοῦντα• ἐκ λαγόνων ἁγνῶν υἷον πῶς ἔσται τεχθῆναι δυνατόν; λέξον μοι. Πρὸς ἥν ἐκεῖνος ἔφησεν ἐν φόβῳ, πλὴν κραυγάζων οὕτω), η σκηνή στην οποία…
Οίκος Φ Ακαθίστου Ύμνου
Εικονίζεται ο Οίκος Φ του Ακάθιστου Ύμνου (Φωτοδόχον λαμπάδα τοῖς ἐν σκότει φανεῖσαν ὁρῶμεν τὴν ἁγίαν Παρθένον• τὸ γὰρ ἄυλον ἅπτου σαφῶς ὁδηγεῖ πρὸς γνῶσιν θεϊκὴν ἅπαντας αὐγῇ τὸν νοῦν φωτίζουσα κραυγῇ δὲ τιμωμένη ταῦτα).Η σκηνή του εν λόγω Οίκου…
Οίκος Δ Ακάθιστου Ύμνου
Εικονίζεται ο Οίκος Δ του Ακάθιστου Ύμνου (Δύναμις τοῦ Ὑψίστου ἐπεσκίασε τότε πρὸς σύλληψιν τῇ Ἀπειρογάμῳ• καὶ τὴν εὔκαρπον ταύτης νηδύν ὡς ἀγρὸν ὑπέδειξεν ἡδὺν ἅπασι τοῖς θέλουσι θερίζειν σωτηρίαν ἐν τῷ ψάλλειν οὕτως). Στη σκηνή η δύναμη του Θεού…
Οίκος Χ Ακαθίστου Ύμνου
Εικονίζεται ο Οίκος Χ του Ακάθιστου Ύμνου (Χάριν δοῦναι θελήσας ὀφλημάτων ἀρχαίων ὁ πάντων χρεωλύτης ἀνθρώπων ἐπεδήμησε δι’ἑαυτοῦ πρὸς τοὺς ἀποδήμους τῆς αὐτοῦ Χάριτος• καὶ σχίσας τὸ χειρόγραφον ἀκούει παρὰ πάντων οὕτως).Η σκηνή του εν λόγω Οίκου έχει δογματικό-θεολογικό-περιεχόμενο και…
Ο άγιος Συμεών ο Στυλίτης
Παριστάνεται ο άγιος Συμεών ημίσωμος και μετωπικός πάνω σε κίονα. Φοράει χιτώνα και ιμάτιο και μοναχικό κουκούλιο που σκομείται με σταυρό. Με το δεξί χέρι κρατάει σταυρό και με το αριστερό δέεται. Ό άγιος Συμεών ο Στυλίτης γεννήθηκε στο χωριό…
Χερουβείμ
Εντός ορθογώνιου πλαισίου κόκκινου χρώματος παριστάνεται χερουβείμ. Εικονίζεται μετωπικό με ελαφρύ μειδίαμα και ευθύ προς τον θεατή βλέμμα. Έχει καστανά μαλλιά. Τα φτερά είναι γκρίζα. Το χερουβείμ αποτελεί ένα ιδιαίτερα προσφιλές θέμα της μεταβυζαντινής ζωγραφικής. Τα προσωπογραφικά χαρακτηριστικά και η…
Ο Δίκαιος Μαλελεήλ
Ο Δίκαιος Μαλελεήλ εικονίζεται ολόσωμος και μετωπικός. Παριστάνεται ηλικιωμένος, έχει λίγα λευκά μαλλιά και λευκή γενειάδα. Φοράει λευκό χιτώνα και ωχροκίτρινο ιμάτιο, το οποίο κρατά με το δεξί του χέρι. Ήταν Πατριάρχης, που αναφέρεται στη Βίβλο. Σύμφωνα με το Βιβλίο…
Ο Άγιος Σισίνιος
Ο Άγιος Σισίνιος, ένας εκ των Σαράντα Μαρτύρων της Σεβάστειας, εικονίζεται εντός μεταλλίου, ημίσωμος, με στραμμένο το κεφάλι προς τα αριστερά. Παριστάνεται ηλικιωμένος, είναι αναφαλαντίας και έχει γκρίζα γενειάδα. Φοράει καφέ χιτώνα και πράσινο ιμάτιο. Οι Άγιοι Σαράντα Μάρτυρες της…
Ο Άγιος Θεόδουλος
Ο Άγιος Θεόδουλος εικονίζεται εντός μεταλλίου. Είναι ημίσωμος και έχει το κεφάλι στραμμένο προς τα αριστερά. Είναι νεαρός, αγένειος με καστανά μαλλιά και ένα ελαφρύ μειδίαμα. Φοράει χιτώνα κοραλλί και ιμάτιο πράσινο. Πρόκειται για έναν εκ των Αγίων Δέκα Μαρτύρων…











