Ο γραπτός ερυθρόχρωμος σταυρός πάνω σε λευκό βάθος κοσμεί τη βόρεια παραστάδα, τον χώρο που είναι αθέατος πίσω από το ξύλινο θυρόφυλλο της ανατολικής εισόδου της Τράπεζας. Όπως και στη βόρεια (κεντρική) είσοδο, συνηθίζεται ο χώρος αυτός να διακοσμείται με το ανεικονικό θέμα του Τίμου Σταυρού, στον τύπο της Αναστάσεως που έχει χαρακτήρα αποτροπαϊκό. Μάλιστα, το συγκεκριμένο εικονογραφικό θέμα φαίνεται ότι αντιγράφει σε όλες του τις λεπτομέρειες την εικονογραφία του μοναχικού σχήματος που φορούν οι μεγαλόσχημοι μοναχοί. Στην απέναντι πλευρά εικονίζεται ο Αρχάγγελος Μιχαήλ, ένα ανάλογο θέμα που απαντάται σε εισόδους, ως «φύλακας άγγελος». Ο σταυρός είναι ανισοκελής. Η κάθετη κεραία απολήγει πάνω μικρή κεραία, πάνω από την οποία αναγράφεται η γνωστή επιγραφή (ΙΝΒΙ = Ιησούς Ναζωραίος Βασιλεύς Ιουδαίων). Ο σταυρός πατά σε διβαθμιδωτό βάθρο, στο εσωτερικό του οποίου όμως δεν υπάρχουν το κρανίο και οστά του πρωτόπλαστου Αδάμ. Στη βάση του σταυρού έχουν στερεωθεί και τα δύο όργανα του μαρτυρίου (ο κάλαμος με το όξος και η λόγχη), που βαίνουν διαγωνίως και συμμετρικά προς την οριζόντια κεραία του σταυρού. Στο λευκό βάθος της παράστασης και σε συμμετρική σχέση μεταξύ τους έχουν ζωγραφιστεί με κόκκινο χρώμα τα κρυπτογράμματα (τα αρχικά γράμματα) επιγραφών που σχετίζονται με τον Τίμιο Σταυρό. Ανάλογες επιγραφές είναι κεντημένες και στο μεγάλο μοναχικό σχήμα. Αναλυτικά, διαβάζουμε: Ι(ΗΣΟΥ)Σ – Χ(ΡΙΣΤΟ)Σ, Φ(ΩΣ) Χ(ΡΙΣΤΟΥ) – Φ(ΑΙΝΕΙ) Π(ΑΣΙ), ΝΙ-ΚΑ, Τ(ΟΠΟΣ) Κ(ΡΑΝΙΟΥ) – Π(ΑΡΑΔΕΙΣΟΣ) Γ(ΕΓΟΝΕ), Τ(ΟΥΤΟ) Τ(Ο) Σ(ΧΗΜΑ) – Δ(ΑΙΜΟΝΕΣ) Φ(ΡΙΤΤΟΥΣΙ), Θ(ΕΟΥ) Θ(ΕΑ) Θ(ΕΙΟΝ) Θ(ΑΥΜΑ), Ε(ΛΕΝΗ) Ε(ΥΡΕΝ) Ε(ΛΕΟΥΣ) Ε(ΡΕΙΣΜΑ).