Πρόκειται για το μεγαλύτερο τμήμα της πολύμορφης και πολυπρόσωπης παράστασης της Δευτέρας Παρουσίας που καλύπτει σχεδόν ολόκληρο τον βόρειο τοίχο της Τράπεζας της Μονής Παντοκράτορος, και βρίσκεται ακριβώς αριστερά από τη βόρεια είσοδο της Τράπεζας. Εικονίζονται οι δύο από τις τρεις ζώνες της συνολικής παράστασης. Η αριστερή (δυτική) πλευρά της παράστασης είναι κατεστραμμένη και δεν γνωρίζουμε μέχρι που εκτείνονταν (ίσως να καταλάμβανε και χώρο από τον δυτικό τοίχο). Στη μεσαία ζώνη εικονογραφείται, δεξιά, η Ετοιμασία του Θρόνου για τον Δικαιοκρίτη Χριστό, μπροστά από την οποία γονατίζουν οι πρωτόπλαστοι Αδάμ και Εύα. Αριστερά οι χοροί των Δικαίων μέσα σε σύννεφα και στα δεξιά περίτρομος ο όμιλος των αμαρτωλών. Από τον θρόνο του Χριστού (που βρίσκεται ψηλότερα, πάνω από την Ετοιμασία του θρόνου) ξεκινά και ο πύρινος ποταμός της Κολάσεως που παριστάνεται δεξιά και καταλήγει χαμηλά στο πελώριο, αχόρταγο, ορθάνοικτο στόμα του βύθιου Δράκοντα. Μέσα στη φωτιά στροβιλίζονται και χάνονται οι ψυχές των αμαρτωλών. Κάτω ακριβώς από την Ετοιμασία του θρόνου η Ψυχοστασία· άγγελοι ζυγίζουν τα ειλητάρια με τις πράξεις των ψυχών που περιμένουν να κριθούν, ενώ δαίμονες βοηθούν στην ψυχοστασία παρασύροντας τις ψυχές στον πύρινο ποταμό. Τέλος, στην αριστερή κάτω πλευρά οι δίκαιοι, οι Άγιοι Πάντες που προσέρχονται στον Παράδεισο. Δεκάδες άγιοι ετοιμάζονται να μπούνε στον Παράδεισο (σώζεται μόνο η είσοδός του με ένα χερουβείμ να την φρουρεί), με επικεφαλής τον Πέτρο που κρατά το κλειδί για να ανοίξει την πόρτα. Η παράσταση της Δευτέρας Παρουσίας, με σαφές εσχατολογικό περιεχόμενο, βασίζεται στη διδασκαλία του Κυρίου, όπως την παραδίδει ο Ματθαίος (κεφ. 25.31-46), αλλά και στην Αποκάλυψη του Ιωάννη.